Výměnný pobyt v Dánsku očima žáka

Dánsko 2017

Oficiálně měl náš výměnný pobyt začít v neděli 17. září 2017 okolo 21h, avšak spousta z nás se na "vlnu Dánsko“ naladila už několik dní předtím, kdy nám začali naši dánští kamarádi psát, a my jsme se těšili na všechny zážitky, které nás čekaly.

Když jsme tedy opravdu v neděli vyjeli, někteří z nás byli tak natěšení, že ani nemohli v autobusu usnout a už si přáli být na místě. Do Nørre Nissum jsme dorazili okolo 12h, pozdravili jsme se s našimi Dány a šli jsme do školy, kde pro nás bylo připravené občerstvení. Tím začal náš poznávací den. Prohlédli jsme si školu, město a poté jsme šli každý se svým Dánem domů poznat zbytek rodiny a předat jim dárky, které jsme jim přivezli za to, že se o nás budou celý týden starat. Všichni byli moc milí a anglicky uměli podobně jako my, takže jsme si dobře rozuměli.

Druhý den jsme vyrazili do lesa, kde jsme měli přespat do dalšího dne. Celý den intenzivně pršelo, ale to nám nevadilo. Dánové pro nás připravili zajímavou hru s úkoly, které nás zavedly do lesa, kde stál obrovský stan. Tam jsme se mohli u kamen usušit a zasednout ke stolům. Rodiče nám přivezli večeři, a když jsme se společně všichni najedli, zahráli jsme si nějaké hry a zatancovali. Za tmy jsme se vrátili 7 km do tábořiště, kde jsme strávili noc.

Třetí den jsme si zabalili věci, které jsme měli v lese a jeli jsme k jezeru, kde většina z nás zkusila jízdu na kánoi. Odpoledne jsme byli doma s našimi dánskými rodinami a večer se sešli ve skupinkách s ostatními.

Čtvrtý den dopoledne jsme vyrazili k Severnímu moři. Po prohlídce majáku v Bovbjergu jsme se prošli po pobřeží. Pár hodin jsme pak strávili v mořském muzeu. Odpoledne jsme si prohlédli místní moderní kostel a pak odjeli vlakem do Lemvigu, kde jsme si mohli projít město a něco si nakoupit. Večer jsme se zase sešli s většinou studentů a pomalu se loučili.

Poslední den jsme měli brzy ráno sraz před školou, rozloučili jsme se s Dány a natěšení jsme vyrazili do billundského Legolandu. Strávili jsme tam přes 7 hodin a ani tak nám to nestačilo. Když se zavřely brány Legolandu, vyrazili jsme k autobusu a ten se vydal zpět do Česka, kam jsme se po úžasném pobytu nechtěli vrátit a chtěli zůstat v Dánsku déle.

Ze začátku týdne jsme byli trochu stydliví, stejně tak Dánové, ale na konci týdne jsme už byli kamarádi a nechtělo se nám od nich odjet. Celý pobyt v Dánsku nám dal spoustu zážitků a poznali jsme lépe i naše spolužáky. Procvičili jsme si angličtinu a už se těšíme, až na jaře Dánové přijedou k nám.