Erasmus+ není jen programem pro studující, ale významně podporuje také pedagogy, které na mezinárodní úrovni motivuje, vzdělává a spojuje.
Začátkem dubna se osm pedagogů píseckého gymnázia vydalo do Pobaltí, aby sdílelo zkušenosti svých estonských a slovinských kolegů. Jednalo se o první část projektu Erasmus+, který postupně propojí pedagogy ze tří zemí. Zavede je vždy do jednoho domovského státu, kde se budou seznamovat s klíčovými prvky současného vzdělávání. Pro českou stranu se prvním cílem stalo Estonsko a jeho dvě města: Narva a Tallinn.
Naši učitelé zde navštívili tři gymnázia, kde získávali informace o estonském vzdělávacím systému. Hlavním motivem celého setkání se stal mentoring (mentorship). Pozice mentora se zde ukázala být klíčovým postem pro osobní rozvoj a podporu růstu jedinců (mentee), jimiž mohou být jak studenti, tak i učitelé.
Jedním setkáním však spolupráce nekončí. Ještě před koncem tohoto školního roku se další skupina píseckých pedagogů vydá do slovinské Sežany, aby v projektu Erasmus+ úspěšně pokračovala. Na podzim následujícího školního roku se poté samotný Písek stane hostujícím městem a uvítá skupinu svých zahraničních kolegů-pedagogů.
Severní vítr byl krutý, česká výprava však věděla, o co usiluje: o poznatky, o zkušenosti, o kontakty, o možnost sdílení. Podoby vzdělávání mohou být rozličné. Vzdělávací kurikula však dokládají, že schopnost a vůle se stále učit, adaptovat se na měnící se podmínky našeho světa a komunikovat patří k důležitým kompetencím pro 21. století.
Za tým učitelů sepsala Mgr. Monika Špeldová
Mobilita byla financována Evropskou unií.