Pravidla pro hodnocení žáků za druhé pololetí školního roku 2019/2020

Gymnázium, Písek, Komenského 89

Pravidla hodnocení za 2. pololetí školního roku 2019/2020

(kritéria hodnocení výsledků vzdělávání stanovená na základě vyhlášky č. 211/2020 Sb., o hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve druhém pololetí školního roku 2019/2020)

  1. Žáci posledních ročníků (4. A, 4. B, 6. F, 8. O)

Klasifikace za 2. pololetí tohoto školního roku bude vycházet z následujících částí:

-         podklady pro hodnocení získané v době, kdy probíhala řádná výuka (tj. únor – 11. března 2020)

-          podpůrně  podklady pro hodnocení získané v době vzdělávání na dálku

-          podpůrně je možné přihlédnout k hodnocení za 1. pololetí

Pohroma lesa - lýkožrout smrkový

Dne 18. 2. 2020 jsme se zúčastnili přednášky o lýkožroutovi smrkovém. Přijeli za námi zaměstnanci Národního zemědělského muzea Ohrada. Seznámili nás s probíhající kůrovcovou kalamitou, která je zapříčiněna hlavně dlouhodobým suchem. Dříve se tito škůdci rojili až koncem května, ale naneštěstí se nyní líhnou již začátkem dubna. Tím pádem se líhne více než 5 generací za rok a dochází k velkému přemnožení. Kalamita by měla trvat odhadem ještě 3 - 4 roky do té doby, než pokácíme všechny smrky. Problém je ale v tom, že lýkožrout smrkový nyní přelétá také na borovice a modříny. Teď jen musíme doufat ve větší mrazy, tužší zimy a ve více vody, aby nám v lesích nějaké smrky zbyly.

Dominika Hronková, 2.A

Interaktivní přednáška o lýkožroutu
Požerek lýkožrouta smrkového

Beseda o možnostech a rozdílech ve vzdělávání v České republice a Tibetu

ŠkolaZdola a Gymnázium Písek Vás zvou ve čtvrtek 27. 2. 2020 na besedu se Sonamem Tseringem, buddhistou a patrně jediným Tibeťanem, který mluví česky, a Jan Turoněm, o možnostech, resp. rozdílných přístupech, ke vzdělávání.
Zajímá Vás, co je inspirativní na české kultuře pro Tibeťany a co může být inspirací Čechům na tibetské kultuře?
Existuje něco jako Komenského zásady ve výuce také v tibetském vzdělávání?
Jakým způsobem je podle vás možné v českých podmínkách zlepšit komunikaci a vztah mezi učitelem a studentem?
Jaké metody jsou nejběžnější v tibetském vzdělávání?
Existuje (podobně jako u nás) nějaký rozpor mezi tím, co tibetské vzdělávání deklaruje a jak skutečně probíhá výuka?
Pokud máte zájem zjistit odpovědi na tyto a další otázky, rádi se zapojíte do diskuze, dovědět se něco nového netradičního, rádi Vás přivítáme v aule píseckého gymnázia od 14:30 hod.
Tešíme se na viděnou.

Gymnázium Písek na lyžařském výcvikovém kurzu v Rakousku

Žáci druhých ročníků čtyřletého a odpovídajících ročníků osmiletého a šestiletého gymnázia absolvovali jako každý rok lyžařský výcvikový kurz. Letos však vůbec poprvé odjeli všichni do vyhlášeného střediska Zell am See - Kaprun, kde si naši žáci mohli v rámci jednoho skipasu zalyžovat hned v několika lyžařských areálech a to: Maiskogel, Schmittenhöhe a Kaprun s vrcholem Kitzsteinhorn (3203 m). V prvním termínu 19. – 24. 1. si třídy 2.A a 6.O užily slunečné, skoro až jarní počasí. Zato třídy 2.B a 4.F zažily všechny možné podoby zimy. Díky tomu se však výrazně zlepšily podmínky i pro běžecké lyžování. Kratké výjezdy na běžkách v údolí řeky Salzach byly pro zájemce velmi příjemným zpestřením.

Středisko Kitzsteinhorn
Středisko Kitzsteinhorn
Středisko Kitzsteinhorn
Výcvik sjezdového lyžování
Výcvik sjezdového lyžování
Výcvik běžeckého lyžování pod hradem v Kaprunu
Výcvik běžeckého lyžování
Trasa z Bruck an der Großglocknerstraße do Kaprunu
Maiskögel
Maiskögel
Středisko Kitzsteinhorn
Středisko Schmittenhöhe
Středisko Schmittenhöhe
Výhled na Zeller See

Evropský parlament, zasedání v Bruselu

Ve čtvrtek 6.února 2020 se zúčastnili zájemci z druhého a třetího ročníku Gymnázia Písek projektového dne Evropský parlament ve škole, který se konal na půdě Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.
Zahájení se ujal zástupce Kanceláře Evropského parlamentu sídlící v Praze, pan Jan Pátek. Následovalo představení místních informačních sítí - Eurocentrum České Budějovice a Europe Direct České Budějovice.
Přednáška vysokoškolského studenta Adama Trunečky účastníky seznámila s tím, co to EU je, jak fungují její hlavní instituce a jak funguje politika na evropské úrovni.