Sportovně-turistické kurzy 3. ročníků

V prvním a třetím červnovém týdnu absolvovali žáci 7.O a 3.B sportovní kurzy v Nové Peci u Lipenské přehrady. Náplní kurzu byly cyklistické výlety, splouvání Vltavy, orientační běh, turistika a mnoho dalších sportovních her. Zážitek z kurzu popisují žáci 7.O Vojtěch Velát a Adéla Kroupová.

Se 7.O u Lipna

Pondělí 5. června
Je 7:25. Plni očekávání nandáváme kola a zavazadla do přistaveného náklaďáku, abychom následně sami nastoupili do vlaku.
O tři hodiny později dorážíme do Nové Pece, kde se v následujících pěti dnech chystáme podrobit nástrahám i slastem šumavské přírody. Po vynikajícím obědě přichází čas na prvotní trénink našich schopností. V kánoích se vydáváme na Lipenské jezero, na kole pak objevujeme nedaleké hvozdy. To vše do té doby, než zdánlivě neškodný mráček spustí dešťovou symfonii. Vracíme se do tábora, abychom strávili příjemný večer po boku deskových her a česnekové pomazánky.

Úterý 6. června
Vstáváme s myšlenkou, že naše krásné oblečení se sice přes noc nestihlo usušit, avšak uschne dnes na nás. Ráno pak začínáme rozcvičkou, která vnáší do místní kotliny prvky loterie. Celý den se nese ve znamení orientačního běhu - dopoledne probíhá první seznámení s mapou, odpoledne se pak všichni oddáváme celotáborovému závodu. Zatímco někdo postupuje příměji, jiný zase klikatěji, všichni se radostně (a za světla) shledáme v cíli. Aby ti rychlejší mezitím v táboře nezakrněli, mohou se pověnovat jiným sportovním aktivitám, a že jich máme mnoho - spikeball, discgolf, švédské šachy nebo všem známý badminton. Příjemně unaveni a po dobré večeři se pak všichni odebereme do svých postýlek v útulných chatkách.

Středa 7. června
Přítomnost již zmiňované vodní nádrže a samotné řeky Vltavy přímo nahrává vodáckým aktivitám. Do oběda tak probíhá soutěž, která prověří manévrovací schopnosti, hlasivky i postupy při převrácení lodě každého z nás. Ta pravá akce ovšem nastává až odpoledne. Vybaveni kánoemi, pádly, vestami a silnou vůlí se vlakem přesouváme do obce Pěkná, odkud vyrazíme po vodě zpět do tábora. Cesta je to místy vyčerpávající, avšak krásná. Četné meandry znamenají zkoušku zručnosti i zdatnosti nejen pro začínající zadáky, ale šumavské slatě se nikdy neokoukají. Kdo očekává, že toto je konec středečního programu, brzy přijde k velkému omylu. Naše orientační schopnosti dosahují vrcholu při noční štafetové hře. Všichni naštěstí obstojíme a můžeme se odložit ke sladkému spánku.

Čtvrtek 8. června
Počasí nám hraje do karet, proto povzbuzeni vydatnou snídaní vyrážíme na celodenní cyklistický výlet. Poprvé se tak dostáváme do širšího okolí naší chatové osady. Prozkoumáváme Schwarzenberský kanál, speciality místní kuchyně i romantická zákoutí řeky Vltavy. Zvládáme přitom překonávat rozdílné překážky - bolestí způsobenou cyklistickým sedlem počínaje, spadlou šlapkou konče. Po zdolání 50-60 km pak naprosto logicky volíme poklidný večer v prostředí táboráku.

Pátek 9. června
Vše má svůj začátek i konec. A tak si i my musíme sbalit svých pět švestek a vrátit se do Písku. Předtím však ještě jednou vytáhneme své bicykly, abychom poznali i druhou stranu Lipenské přehrady. Nutno podotknout, že tak činíme za významné pomoci přívozu mezi obcemi Bližší Lhota a Horní Planá. Cestu obohacujeme a dozvídáme se nové informace o moderních dějinách Šumavy. Když se vracíme, tachometry hlásí příjemných 28 km. Zbývá už jen sníst další z řady chutných obědů, naložit kola a vydat se vlakem na zpáteční cestu. Poslední den rovněž vybízí k bilancování. Brečet do polštáře ale není na místě! Zažili jsme přece všichni spolu vskutku krásný týden. Přes víkend si hlavně odpočineme, abychom v pondělí plni sil vyrazili na exkurzi do Prahy. (Není ten červen krásný?)

Závěrem ještě chceme poděkovat všem učitelům, kteří se s námi na tuto expedici vydali a těšíme se na další společná dobrodružství.