Outdoor learning activities jsou výrazným trendem současného moderního vzdělávání, proto jsme se i my na Gymnáziu Písek rozhodli zařadit tyto výukové formy do vyučování a vyrazili jsme v prvním červnovém týdnu na biologicko-zeměpisná praktika do Lažánek u Blatné.
Účastníci ze tříd 1.A, 1.B, 5.O a 3.F si během intenzivního dvoudenního kurzu vyzkoušeli celou škálu aktivit v přírodě. S pomocí mapových podkladů a archivních ortofotomap zachycovali změny ve využití krajiny (land-use).
Na konkrétních příkladech prezentovali specifika jednotlivých čeledí vyšších rostlin. Pod mikroskopem pozorovali řasy a další zástupce vodního života.
Vzorky pro mikroskopování si pod bedlivým dozorem vedoucí akce, Mgr. Vašíčkové, studenti nasbírali sami.
S pomocí půdní sondy účastníci kurzu pronikli do základů pedogeografie – studovali půdní typy i druhy; charakterizovali pedogenetické procesy. V rámci bloku o šířkových vegetačních pásech, tzv. biomech, studenti pracovali s přírodními materiály.
Blok o meteorologii byl naplněn prací s pomůckami, jako je např. anemometr či srážkoměr. Praktické ukázky meteorologických extrémů nám připravila sama příroda, když v noci ze středy na čtvrtek přešel přes náš tábor výrazný bouřkový systém s vydatnými srážkami a dosti čerstvým větrem. Vše jsme naštěstí přežili v pohodě a ve zdraví a těšíme na příští rok.